وظایف امور سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی
- راهبری و نظارت بر اجرای قوانین و مقررات مرتبط با سلامت و مبارزه با فساد ، صیانت از حقوق مردم (در قوانین موضوعه) در دستگاه های اجرایی کشور، ترسیم چشم انداز، ماٌموریتها، سیاستهای کلان، اهداف و راهبردهای سلامت اداری و مقابله با فساد در چارچوب و رعایت اسناد فرادستی، سیاستهای کلی نظام، برنامه ها، قوانین و مقررات و دستورالعملهای اجرایی
- راهبری استقرار نظام جامع ارتقاء سلامت اداری با استفاده از ظرفیتهای لازم در سطح دستگاههای اجرایی
- مطالعه و بررسی گلوگاههای فساد خیز و نقاط آسیب پذیر دستگاههای اجرایی و ارائه پیشنهادهای اصلاحی
- انجام مطالعات و بررسیهای نظری و رصد تجارب مراجع و نهادهای تخصصی داخلی و بینالمللی در حوزه صیانت از حقوق مردم و پاسخگویی در نظام اداری
- برنامه ریزی و راهبری سنجش دوره ای میزان رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاههای اجرایی
- برنامه ریزی و بسترسازی به منظور استفاده از ظرفیت تشکلهای مردم نهاد و سایر نهادهای جامعه مدنی در زمینه صیانت از حقوق مردم و پاسخگویی در نظام اداری
- ایجاد هماهنگی با هیاٌتهای رسیدگی به تخلفات اداری دستگاههای اجرایی در جهت حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط
- برنامه ریزی و ارائه آموزشهای تخصصی لازم برای کلیه کارگزاران سطوح مختلف امر رسیدگی به تخلفات اداری و سایر کارمندان
- بررسی آراء صادره هیاٌتهای رسیدگی به تخلفات اداری از جهات شکلی و ماهوی و تهیه و ارائه گزارشهای تحلیلی
- بررسی و اظهار نظر در مورد کلیه استعلام های موضوع قانون رسیدگی به تخلفات اداری و تهیه و تنظیم بخشنامهها و دستورالعملهای لازم به منظور تبیین اجرای قانون رسیدگی به تخلفات اداری و آییننامه اجرایی آن
- راهبری استقرار و اجرای سامانه الکترونیکی نظام رسیدگی به تخلفات اداری
- ارتباط با مراجع قضایی و نظارتی برای حسن اجرای قانون رسیدگی به تخلفات اداری و تهیه و تنظیم لوایح جوابیه و سایر مکاتبات
- انجام مطالعه و آسیب شناسی امر رسیدگی به تخلفات اداری در کشور و تهیه و تدوین برنامه ها و راهکارهای قانونی لازم در جهت پیشگیری از بروز تخلفات اداری در کشور