معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت
تشدید نظارت سازمان حمایت بر واحد های صنفی مستقر در فرودگاهها
معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت
معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت اعلام کرد: در پی پایشهای میدانی این سازمان، تخلفات گرانفروشی و عدم درج قیمت در برخی واحدهای صنفی مستقر در فرودگاهها شناسایی شده ومتعاقبا" اعمال بازرسی هدفمند و تشدید شده در دستور کار قرار گرفته است.وحید منائی، معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان با اعلام این خبر گفت: «در جریان رصدهای میدانی و اقدامات مستمر نظارتی سازمان حمایت، تخلفاتی نظیر عدم درج قیمت و گرانفروشی در برخی غرفههای عرضهکننده کالا و خدمات مستقر در فرودگاههای کشور شناسایی و مستند شده است»وی افزود: «پس از این پایشها، گزارشهای مشابه وتکمیلی از سوی وزارت صمت و مجلس نیز دریافت شد که تأییدکننده بخش مهمی از یافتههای نظارتی سازمان بود. به همین دلیل انشاءالله منبعد بازرسیها در فرودگاهها و پایانهها بهصورت هدفمند، متمرکز و تشدید شده ادامه خواهد یافت»عضو هیات مدیره سازمان حمایت با تأکید بر حساسیت ویژه این سازمان نسبت به تخلفات در محیطهای عمومی تصریح کرد:«با واحدهای صنفی متخلف، بدون اغماض و مطابق با قوانین برخورد بازدارنده انجام و در صورت احراز تخلف، پرونده آنها بهسرعت به مراجع تعزیراتی ارجاع میشود.»منائی با اشاره به رویکرد پیشگیرانه سازمان حمایت خاطرنشان کرد:«این سازمان با بهرهگیری از سامانههای گزارشگیری مردمی، بازرسیهای هدفمند و پایش مستمر بازار، تلاش میکند هرگونه تخلف پیش از گسترش و ایجاد نارضایتی عمومی شناسایی و کنترل شود. شفافیت قیمت و صیانت از حقوق مصرف کنندگان به ویژه مسافران در فرودگاهها از اولویتهای مهم ماست.»وی در پایان تأکید کرد که سازمان حمایت ازطریق سامانه 124 و سایت رسمی سازمان به آدرس www.ccpo.ir پیامها و گزارشهای مردمی را به صورت شبانه روزی دریافت و پیگیری میکند و نتایج اقدامات نظارتی نیز مستمر به دستگاههای ذیربط ارائه میشود.