shoar
  • 1404/09/22 - 11:15
  • - تعداد بازدید: 28
  • - تعداد بازدیدکننده: 23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اطلاعیه سازمان حمایت درباره نحوه رسیدگی به شکایات خریداران خودروهای داخلی و وارداتی

سازمان حمایت در اطلاعیه تأکید داشته است شکایات مربوط به عدم ایفای تعهدات قراردادی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو ـ اعم از وارداتی و تولیدی ـ از جمله عدم تحویل خودرو، عدم پرداخت خسارت تأخیر، عدم پرداخت سود مشارکت، عدم پرداخت سود انصراف

به گزارش روابط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داریوش بهنود قاسمی مدیرکل بازرسی و مبارزه با قاچاق کالاهای سرمایه‌ای‌ عمومی این سازمان نسبت به نحوه ثبت و پیگیری شکایات متقاضیان خرید خودروهای وارداتی و تولید داخل عنوان داشت: سازمان حمایت در اطلاعیه تأکید داشته است شکایات مربوط به عدم ایفای تعهدات قراردادی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو ـ اعم از وارداتی و تولیدی ـ از جمله عدم تحویل خودرو، عدم پرداخت خسارت تأخیر، عدم پرداخت سود مشارکت، عدم پرداخت سود انصراف و سایر تعهدات مندرج در قرارداد، بر اساس رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره دادنامه 14033190001693306 مورخ 17 مهر 1403، باید صرفاً از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی محل سکونت ثبت و از مسیر محاکم قضایی پیگیری شود.نحوه رسیدگی به سایر شکایات مرتبط با خودروسازمان حمایت اعلام کرد شکایات مربوط به موارد زیر از مسیرهای غیرقضایی قابل پیگیری است:- مشکلات فنی خودروهای تحویلی - عدم ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش - گران‌فروشی و دریافت وجه اضافی - عدم ارائه فاکتور فروش - مشکلات ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی (مگفا) - مشکلات سامانه‌های ثبت‌نام خودروهای تولید داخل - مسائل مرتبط با ثبت‌نام خودروهای فرسوده بر اساس این اطلاعیه، متقاضیان می‌توانند از سه مسیر اقدام کنند:1. مراجعه حضوری به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان یا شهر محل سکونت 2. ثبت شکایت آنلاین از طریق پایگاه اینترنتی 124.ir 3. تماس تلفنی با سامانه 124 روابط‌عمومی سازمان حمایت در پایان تأکید کرده است که هدف از این اطلاعیه، تسهیل فرآیند رسیدگی به شکایات و هدایت صحیح متقاضیان به مراجع قانونی و تخصصی است.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 1072
کلمات کلیدی
مائده لطیفی
خبرنگار

مائده لطیفی

تاریخ آخرین بروزرسانی: 1404/09/22 11:15
تنظیمات قالب