shoar
  • 1403/07/24 - 08:22
  • - تعداد بازدید: 437
  • - تعداد بازدیدکننده: 437
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان اداره کل صمت استان خبر داد:

کسب رتبه دوم رسیدگی به شکایات مردمی توسط معاونت بازرسی اداره کل صمت استان در ارزیابی های کشوری

در ششمین نشست نوبه ای بازرسان صمت استان، علی نیا معاون بازرسی صمت، از کسب رتبه دوم رسیدگی به شکایات مردمی توسط بازرسان صمت استان در ارزیابی های کشوری در مرداد ماه ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش معاونت بازرسی صمت استان،علی نیا گفت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هر ماه به بررسی عملکرد ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در خصوص رسیدگی به شکایات مردمی می‌پردازد که استان خراسان شمالی در مرداد ماه امسال توانست رتبه دوم کشور را به دست آورد.
معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در مقایسه نسبت سهم شکایات رسیدگی شده (تشکیل پرونده و یا عدم احراز تخلف) از کل شکایات قابل پیگیری مشخص شد که استان خراسان شمالی بیشترین نسبت رسیدگی به شکایات را در مدت یاد شده در کل کشور داشته است.
به گفته او از مجموع کل شکایات دریافتی، در بخش کالا بیشترین شکایات به ترتیب مربوط به لوازم‌التحریر، سیمان، نان، سیگار و در بخش خدمات مربوط به ثبت نام خودرو، تعمیرات و صافکاری خودرو و تعمیرات موبایل بوده است.
به گفته معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، شکایات دریافتی بر اساس نوع تخلف مشخص شد که گرانفروشی و عدم انجام تعهدات در قبال مصرف کنندگان بیشترین سهم تخلفات را به خود اختصاص داده است.
طبق آخرین گزارش‌ها از ابتدای فروردین ماه امسال تا پایان۱۵ مهرماه ۳۴۵۵ شکایت مردمی در استان دریافت و منجر به تشکیل ۸۴۷ پرونده شده است.
����همچنین در این نشست نوبه ای موضوعات مختلفی از جمله طرح تشدید نظارت بر بازار برنج، رصد دقیق سامانه جامع انبارها ، نظارت بر کالاهای اساسی، شاخص های این معاونت و ... مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
در پایان معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان صمت استان از زحمات و تلاش‌های بازرسان در راستای خدمت رسانی بهتر و رسیدگی به درخواست‌های مردم تقدیر و تشکر کرد.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 299
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب