shoar
    1. مقدمه

    گزارشات و شکایات مردمی اعم از حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحد های صنفی و غیر صنفی بر اساس نوع تماس بصورت حضوری، تلفنی، کتبی و سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات به ستادهای خبری واصل می شوند که پیگیری نحوه دریافت و رسیدگی به شکایات به شرح زیر می باشد :

    • طرح شکایت در ستاد

    • ارزیابی شکایت از نظر قابل پیگیری و غیر قابل پیگیری بودن

    • راهنمایی شاکی در صورت غیرقابل پیگیری بودن شکواییه به مراجع ذیربط

    • تنظیم گزارش شکایت

    • تکمیل فرم ستاد خبری

    • بررسی شکایت

    • ارسال به اداره مربوطه و انجام فرآیند بازرسی

    • درصورت متخلف بودن تنظیم فرم تخلف و ارسال به سازمان تعزیرات حکومتی

    • ثبت نتیجه در فرم مربوطه

    • ارسال به ستاد خبری جهت ثبت در برنامه نرم افزاری رایانه

    • در صورت غیر متخلف بودن اعلام به ستاد خبری و ثبت در برنامه نرم افزاری رایانه

    • اعلام نتیجه به شاکی

    1. هدف
    • هدف از این توافقنامه سطح خدمت این است که به منظور ارائه با کیفیت خدمت ارائه شده توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، کیفیت دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی ویژه کالا و خدمات برای عموم مردم مورد توافق قرار گیرد.
    • این بیانیه، سطح توافق دو جانبه در خصوص این خدمت، روش های نظارت و مسئولیت های سازمانی را در خصوص رسیدگی به شکایات مردمی مشخص می نماید.

     

    1. مسئولیت

    سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر مبنای وظایف مندرج در اساسنامه سازمان مصوب شورای انقلاب و مصوبات هیات وزیران و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده و قانون تعزیرات حکومتی و قانون نظام صنفی موظف به اجرای مفاد زیر است:

    • بهره برداری از سامانه مدیریت بازرسی در کشور با هدف حذف فرم های کاغذی و نظام مند نمودن بازرسی ها
    • ایجاد و ارسال الکترونیکی پرونده های شکایات مردمی به سازمان تعزیرات کشور از طریق سامانه

     

    4.تعهدات متقابل خدمت­ گیرنده و دستگاه اجرایی

    • شاکی موظف است هرگونه اسناد و مدارک حاکی از وقوع تخلف مانند فاکتور خرید، قرارداد، قیمت خرید و . . . را به همراه نشانی دقیق واحد مورد شکایت گزارش نماید
    • سازمان موظف است به شکایت طرح شده رسیدگی کرده و درصورت متخلف بودن فرم تخلف را تنظیم و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال نماید و نتیجه را به شاکی اعلام نماید.

     

    5.هزینه ها و پرداخت­ها

    برای دریافت این خدمت هیچ گونه هزینه ای دریافت نمی گردد

     

    6.دوره عملکرد

    ارائه خدمت دارای بازه زمانی خاصی نمی باشد

     

    7.خاتمه توافقنامه

    مادام توافقنامه فوق برقرار می باشد

تنظیمات قالب