سال 1403 جهش تولید با مشارکت مردم
گزارشات و شکایات مردمی اعم از حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحد های صنفی و غیر صنفی بر اساس نوع تماس بصورت حضوری، تلفنی، کتبی و سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات به ستادهای خبری واصل می شوند که پیگیری نحوه دریافت و رسیدگی به شکایات به شرح زیر می باشد :
• طرح شکایت در ستاد
• ارزیابی شکایت از نظر قابل پیگیری و غیر قابل پیگیری بودن
• راهنمایی شاکی در صورت غیرقابل پیگیری بودن شکواییه به مراجع ذیربط
• تنظیم گزارش شکایت
• تکمیل فرم ستاد خبری
• بررسی شکایت
• ارسال به اداره مربوطه و انجام فرآیند بازرسی
• درصورت متخلف بودن تنظیم فرم تخلف و ارسال به سازمان تعزیرات حکومتی
• ثبت نتیجه در فرم مربوطه
• ارسال به ستاد خبری جهت ثبت در برنامه نرم افزاری رایانه
• در صورت غیر متخلف بودن اعلام به ستاد خبری و ثبت در برنامه نرم افزاری رایانه
• اعلام نتیجه به شاکی
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر مبنای وظایف مندرج در اساسنامه سازمان مصوب شورای انقلاب و مصوبات هیات وزیران و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده و قانون تعزیرات حکومتی و قانون نظام صنفی موظف به اجرای مفاد زیر است:
4.تعهدات متقابل خدمت گیرنده و دستگاه اجرایی
5.هزینه ها و پرداختها
برای دریافت این خدمت هیچ گونه هزینه ای دریافت نمی گردد
6.دوره عملکرد
ارائه خدمت دارای بازه زمانی خاصی نمی باشد
7.خاتمه توافقنامه
مادام توافقنامه فوق برقرار می باشد