shoar
  • 1403/12/07 - 15:54
  • - تعداد بازدید: 274
  • - تعداد بازدیدکننده: 248
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /appsettingFree

باز طراحی تندیس ملی حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان همانند یک مسئولیت اجتماعی بود

باز طراحی تندیس ملی حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان که به منظور ارج نهادن به دستاوردها وتلاش های شرکت هایی که در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان اهدا می شود بسیار ارزشمند بود.

   وحید بیات طراح و گرافیست صنعتی در گفتگو با خبرنگار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در خصوص بازطراحی تندیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان که بیست و سومین دوره اهدای آن در روز پنجشنبه مورخ 9 اسفند در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود، گفت:تندیس حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان که نمادی برای قدردانی از تلاش های بی وقفه ی افرادی است که با تعهد ومسئولیت پذیری گام های بزرگی را در جهت بهبود کیفیت زندگی مصرف کنندگان برداشته اند،می باشد و به همین دلیل طراحی و بازطراحی این نشان بسیار برای من با ارزش بود.

 بیات گفت:با توجه به اینکه تندیس باید دوباره طراحی می شد ما نباید آن را از فرم اصلی خارج می کردیم و باید به فرم های قدیمی نزدیک می بود و این کار را برای ما سخت می کرد و نیاز به بررسی دقیق به جزییات تندیس بود که طی 8 بازدید از طرح های قبلی و لوگوی سازمان ما طراحی را شروع کردیم و در نهایت براساس تعریف خود سازمان وکلید واژه های سازمان حمایت، این تندیس طراحی شد.

وی ادامه داد:ایده طراحی تندیس بر اساس فضای منفی لوگوی سازمان شکل گرفت.فضاسازی چرخشی و استفاده از فضای منفی که نماد حمایت است،همانند فرم دایره ای به دور کلمه "حما"حلقه زده است که تداعی گر مفهوم حمایت می باشد.

بیات افزود:نکته طلایی و منحصر به فرد در طراحی این تندیس تغییر جای نقشه ایران از پایین تندیس به بالای تندیس می باشد که با این بازطراحی ما سعی کردیم مقام ملی بودن جایزه را آنطور که باید نشان دهیم.

بیات گفت:ملی بودن، فرمی بود که در کلید واژه ها مهم بود و می توان گفت یکی از ضعف اصلی در طرح های قبلی تندیس این بود که نقشه ایران که نماد ملی است در قسمت پایینی تندیس طراحی شد و ما در بازطراحی جدید مقام ملی بودن جایزه را به بالای تندیس تغییر دادیم.

بیات گفت:سازمان حمایت باید حفظ تعادل کنه بین مصرف کننده وتولید کننده و این حفظ تعادل را با دوفرم بزرگ بالای تندیس و پایه ها نشان دادیم و چشم که نماد نظارت می باشد که در مرکزتندیس می درخشد.

این طراح در خصوص دیگر مزایای تندیس ادامه داد:امروزی بودن یکی دیگر از مزایای تندیس بیست و سوم می باشد و یکی از دلایلی که ما خطوط صاف کار نکردیم و خطوط منحنی را جایگزین کردیم این بود که مدرن بودن تندیس با رعایت فرم هایی که به کلید واژه های سازمان نزدیک هست کار را انجام دهیم

  • گروه خبری : اخبار سازمان
  • کد خبر : 526
کلمات کلیدی
مائده لطیفی
خبرنگار

مائده لطیفی

تنظیمات قالب