shoar

رسیدگی به شکایات مردمی ویژه کالا و خدمات

شناسه خدمت: 13041243101

لینک خدمت در سامانه مدیریت خدمات دولت: اینجا کلیک کنید

توافق نامه سطح خدمت: اینجا کلیک کنید

شرح خدمت:

گزارشات و شکایات مردمی اعم از حقیقی یا حقوقی از تخلفات واحد های صنفی و غیر صنفی براساس نوع تماس بصورت حضوری ، تلفنی، کتبی و به خصوص پورتال به سامانه 124 ستادهای خبری واصل می شوند که پیگیری نحوه دریافت و رسیدگی به شکایات به شرح زیر می باشد :

• طرح شکایت در ستاد
•ارزیابی شکایت از نظر قابل پیگیری و غیر قابل پیگیری بودن
•راهنمایی شاکی در صورت غیرقابل پیگیری بودن شکواییه به مراجع ذیربط
•تنظیم گزارش شکایت
•تکمیل فرم ستاد خبری
•بررسی شکایت
•ارسال به اداره مربوطه و انجام فرآیند بازرسی
•درصورت متخلف بودن تنظیم فرم تخلف و ارسال به سازمان تعزیرات حکومتی
•ثبت نتیجه در فرم مربوطه
•ارسال به ستاد خبری جهت ثبت در برنامه نرم افزاری رایانه
•در صورت غیر متخلف بودن اعلام به ستاد خبری و ثبت در برنامه نرم افزاری رایانه
• اعلام نتیجه به شاکی

 

گیرندگان خدمت:

- عموم مردم

قوانین و مقررات:

قانون حمایت از حقانون حمایت از حقوق مصرف کننده - قانون تعزیرات حکومتی - قانون نظام صنفیقوق مصرف کننده - قانون تعزیرات حکومتی - قانون نظام صنفی

مدارک لازم برای انجام خدمت:

هرگونه اهرگونه اسناد و مدارک حاکی از وقوع تخلف باشد مانند فاکتور خرید ، قرارداد ، قیمت خرید و . . . به همراه نشانی دقیق واحد مورد شکایت گزارش کتبی یا تلفنی مردمی .سناد و مدارک حاکی از وقوع تخلف باشد مانند فاکتور خرید ، قرارداد ، قیمت خرید و . . . به همراه نشانی دقیق واحد مورد شکایت گزارش کتبی یا تلفنی مردمی .

زمان وقوع خدمت: بصورت روزانه شکایات دریافت می شود

نحوه دسترسی به خدمت:

  درخواست خدمت پیگیری خدمت دریافت نتیجه
مکان

سازمان حمایت مصرف کنندگان

سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ها

سازمان حمایت مصرف کنندگان

سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ها

سازمان حمایت مصرف کنندگان

سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ها

زمان شیفت کاری تلفن 124 ستادهای خبری در شهرستان های کشور در دو شیفت کاری بوده و بطور معمول از ساعت 7:30 صبح تا 18:30عصر و در تهران تا 21:30 شب به طول می انجامد وبعد از این ساعت پیامگیر گزارش را دریافت می نماید شیفت کاری تلفن 124 ستادهای خبری در شهرستان های کشور در دو شیفت کاری بوده و بطور معمول از ساعت 7:30 صبح تا 18:30عصر و در تهران تا 21:30 شب به طول می انجامد وبعد از این ساعت پیامگیر گزارش را دریافت می نماید شیفت کاری تلفن 124 ستادهای خبری در شهرستان های کشور در دو شیفت کاری بوده و بطور معمول از ساعت 7:30 صبح تا 18:30عصر و در تهران تا 21:30 شب به طول می انجامد وبعد از این ساعت پیامگیر گزارش را دریافت می نماید
نحوه پورتال سازمان ارسال پستی تلفن گویا یا مرکز تماس( سامانه124) - سایر(باذکرنحوه دسترسی) کتبی - مکاتبه توسط دستگاههای دیگر، حضوری پورتال سازمان ارسال پستی تلفن گویا یا مرکز تماس( سامانه 124) - سایر(باذکرنحوه دسترسی) کتبی - مکاتبه توسط دستگاههای دیگر، حضوری پورتال سازمان ارسال پستی تلفن گویا یا مرکز تماس( سامانه 124) - سایر(باذکرنحوه دسترسی) کتبی - مکاتبه توسط دستگاههای دیگر، حضوری

مسئول انجام خدمت: اداره کل امور حقوقی و تعزیرات

هزینه انجام خدمت: این خدمت هیچگونه هزینه ای در بر ندارد

شماره تماس: 22058328

پست الکترونیک: r_hoghoghy_cppo@mimt.gov.ir

تنظیمات قالب